Creative! Google earth before us

Google map memang banyak membantu. Sudah berpuluh kali aku menggunakan applikasi ni. maklumlah masa dulu GPS mahal sangat. xP, if aku nak pergi mana-mana tempat yang aku belum penah jejak; google map is my bestfriend. Seach and go! (P/s: That's why aku create this quote for myself "googling hard yow!")

Kreatif, the only word yang aku boleh sebut sekarang ni. Can you imagine what the image yang akan dilihat if google map sudah wujud sejak 2000-3000 tahun yang lalu

Image dibawah adalah karya seni daripada kumpulan 'The Glue Society' dan telah memenangi award. Taknak cakap banyak korang lihat sendiri.





Ini adalah image daripada nenek google earth yang telah dirakamkan secara tidak sengaja. Gambar tersebut adalah situasi dimana semasa Nabi Musa A.S membelah laut merah dengan tongkatnya, lihat the laut dah terbelah kepada dua then ada miniature orang ramai yang sedang mengejar Nabi Isa A.S.




This is the image semasa 'Nabi Isa' disalib, actually seperti apa yang sedia maklum the real yang kena salib itu adalah orang lain yang muka sama seperti Nabi Isa. correct me if im wrong




See?! That is bahtera Nabi Noh on google earth!


Sumber: Tentimesone