Isu: Facebook the ATM machine

Benda ini terlalu common dan dapat dilihat bersepah di halaman social networking facebook. Kebanyakan manusia yang cuba menceburi bidang ini merupakan kategori manusia yang mencari durian runtuh dengan cepat walaupun belum tanam pokok durian. mltan100.blogspot.com

Sebelum aku cerita lebih panjang. apa yang aku perlu beritahu korang. dalam bisnes mesti ada modal & produk, jual dan beli. tiada modal maka bisnes tidak dapat dijalankan. kalau tiada produk itu bukan bisnes namanya, itu nama kaut untung atas angin.


Janji manis daripada kaki-kaki yang menceburi bisnes facebook the atm machine ini:
1) Tidak perlu cari downline. downline yang akan cari anda
2) Seminggu boleh kaut untung RM3000++
3) dan sebagainya.

Bak sini aku akan terangkan macam mana cara bisnes ini beroperasi. pendedahan khas hanya di halaman blog ini.

Upline= Orang yang telah menceburi dalam bidang bisnes ini/Mencari orang baru dibawah mereka
Downline=Mangsa keadaan yang separa bodoh dan ingin menceburi bidang cepat kaya

Daripada apa yang aku tahu. upline akan memberi nasihat dan guide sehingga downline 'berjaya' setelah melaburkan RM100 dalam bisnes tersebut. Lebih kurang setelah melabur RM100 kepada upline, downline akan diterangkan bagaimana untuk berjaya dan mengaut keuntungan sebanyak RM3000++

Jadi bagaimana bisnes ini beroperasi?

Daya tarikan:
Dalam apa bisnes sekalipun, daya tarikan merupakan sesuatu yang amat penting untuk menarik lebih ramai pelanggan dekat dan ingin tahu dengan lebih lanjut. Memang benar seperti apa yang dikatakan oleh upline:

"Upline tidak perlu mencari orang, downline akan datang sendiri"

Ya memang benar, downline yang akan datang dengan sendiri. Bagaimana dan kenapa downline datang sendiri kepada upline?
Salah satunya adalah dengan janji manis bersepah yang membuatkan orang mudah tertarik. Contoh ayat manis "Upline tidak perlu mencari orang, downline akan datang sendiri". Bila dengar ayat itu memang seronok sebab senang tidak payah mencari orang, cuma tunggu duit masuk.
Cara lain upline cuba 'memikat' downline adalah dengan meletakkan gambar duit yang banyak di album facebook mereka. Gambar seperti ini boleh didapat dengan mudah di google. Cuma search images "duit". Bersepah boleh dapat secara percuma. Cuma upload gambar ini ke dalam album foto mereka untuk menarik lebih ramai pelanggan.




Senang gila hendak kaya kalau begini rupa. setelah ditipu, tipu orang lain.
Daya tarikan akan lebih menjadi jika upline memegang duit yang banyak (mungkin dipinjamkan oleh orang lain, hanya untuk sesi bergambar dengan duit)
Maka orang akan lebih mudah percaya.

Kemudiannya, cuma perlu menulis di wall dengan ayat-ayat seolah-olah upline telah mendapat duit yang banyak. contoh ayat
"Alhamdulilah duit masuk lagi untuk minggu ini. cukuplah RM100 untuk hari ini. Esok pula buat duit"
"Terima kasih, dulu tidak percaya, sekarang dah berjaya"

Tipu dan terus tipu dan tipu.

aku tunjuk dengan lebih mudah:
1)upline upload gambar pegang duit yang banyak atau bergaya dengan barang-barang mewah
2) Luangkan masa 2 jam hinggan 3 jam di hadapan komputer dengan menulis ayat-ayat bersyukur untuk menarik lebih ramai orang. Selain itu cuba promosikan bisnes facebook dengan ayat-ayat manis.
3) Tunggu mangsa

Bisnes bermodalkan 2 jam hingga 3 jam serta ayat manis. memang mudah... untuk MENIPU



Terbaru!! Candy the ATM Machine

Exposed Video